Sanningen om landningssidor

I dagens inlägg går vi till botten av vad en landningssida egentligen är och hur den faktiskt hjälper företagare öka lönsamheten.

Dagens samhälle låter oss skapa digital marknadsföring och med dess utbud, finns det mängder av marknadsföringsmodeller. Att hitta en metod som passar ens företag kan både vara utmanande och tidskrävande. Många besitter inte den kunskapen som krävs och blir därför svårt att veta exakt vad man behöver. Det är därför digitala byråer finns. Vi är inte den första byrån – inte heller den sista, men vi är 100% säkra på att vi levererar resultat som ni vill ha.

Tillbaka till ämnet, sanningen om landningssidor. Varför är denna modell något att rikta in sig på?

Först och främst vill jag sammanfatta vad en landningssida är. En landningssida är i regel som en hemsida, optimerad för hastighet och mobilvänlighet. Google anser dessa två faktorer vara anledning till att sidan kan få höga placeringar vid sökningar på utvalda sökfraser. Sökfraser, vad betyder det? Varje landningssida är utrustad med 5 sökfraser, eller fler, som är relevanta för ert företag. Vi leker med tanken. Ni är ett snickeri som älskar att göra ”Köksrenoveringar i Lerum”. Ser du, där har vi en sökfras. Det är en kort och koncist mening som konsumenter söker på. Vore det inte ypperligt att dyka upp på en sådan sökfras så kunderna kommer till er?

Det låter för bra för att vara sant – är det? Att använda sökmotoroptimering har funnits i mängder av år och är inget nytt. Studier visar att de företag som säljer mest, har organisk trafik som kommer från Google. Exempelvis, du vill köpa något, då Googlar man det, eller hur? De som kommer längst upp har jobbat oerhört hårt för att uppnå den placeringen och i slutändan tjänar man på det. Hard work pays off. Så är det verkligen för bra för att vara sant?

Det handlar inte bara om att öka lönsamheten, det ger er möjlighet till att filtrera jobben och satsa på det ni gör bäst, eller det ni älskar att göra. Om ni inte utför jobb i hela Sverige, varför rikta sig in på det då?

Vi brukar ofta se många som annonserar på Eniro, vilket är som att kasta pengar i sjön. Varför skulle en kund gå in på Eniro istället för Google när de vill köpa en tjänst/produkt? Något som fortfarande är oklart för oss.

Varför en landningssida?

  • Öka er digitala närvaro utan att lyfta fingret
  • Fler affärsmöjligheter = ökad omsättning
  • Inriktning på de jobb som är roligast/bäst betalda
  • Statistik och rapportering varje månad

Man får inte glömma bort att detta är något som HJÄLPER ER. Det finns faktiskt ett genuint värde i det.

För att se hur just er landningssida kommer se ut kan du klicka på denna länk.

Vi garanterar att ni kommer bli supernöjda med vår tjänst, och om du har några frågor eller funderingar går det jätte bra att mejla oss, live-chatta eller ringa så finns vi här!

Dela detta inlägg

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
komiggågn

Kom igång idag

Låt oss kontakta dig.